Search This Blog

Friday, April 13, 2012

PANDANGAN SEORANG GURU TENTANG PTD : ULASAN

Artikel di atas saya terbitkan untuk mengatakan bahawa tidak semua Guru menganggap PTD Durjana. Dari sudut lain, saya juga mahu katakan bahawa PTD sebenarnya tidak langsung Durjana. Apalagi saya sendiri pernah menjadi Guru dan menjadi PTD. Mana mungkin saya menjadi Durjana.

Yang paling menarik, artikel tersebut telah menyebabkan hit blog saya naik mendadak. Ada beberapa blog yang turut memuatnaik artikel di atas. Saya sendiri mengikuti blog-blog tersebut. Saya amat tertarik dengan komen pembaca mengenai artikel itu. Ulasan pembaca bukan setakat kepada penulisan saya, bahkan kepada Sajak PTD Durjana itu sendiri. Malah, yang lebih ekstrem kepada penulis sajak itu sendiri. Saya merasakan semua pembaca tersebut bukan PTD. Mereka adalah manusia. Manusia yang akan meletakkan darjat Manusia itu sendiri lebih tinggi daripada darjat profession mereka. Manusia yang sentiasa mencari kebaikkan sesama manusia. Sebagai PTD saya merakamkan jutaan terima kasih kepada mereka semua. Sebagai bekas guru, saya mohon ampun dan maaf bukan sahaja kepada PTD malah kepada seluruh umat manusia kerana ada rakan bekas profession saya yang menggelar manusia sebagai Durjana.

Di bawah saya seratakan beberapa ulasan pembaca yang diambil dari mymassa.blogspot.com. Baca dan mari kita nilai bersama.


Tanpa Nama berkata...
dia ni kategori mamak bedukang!!!
manjung berkata...
macam ni rupa cikgu...cikgu taik. agaknya selalu sangat makan taik kot...mohd noor bin ascal ko tak layak pun bergelar cikgu.
Tanpa Nama berkata...
Apa jenis orang suka buat video pasal diri sendiri ni? Kalo nak popular, xyah jadi cikgu. Baik jadi artis. Mane la tau bleh lawan Aaron Aziz untuk artis paling popular ke.
Tanpa Nama berkata...
katanya PTD ni durjana...celaka...busuk...

tgk dlm blog die gi clubbing...x busuk ke?
MymassaVoice berkata...
Betul ke cikgu PAS ni pergi clubbing.

Ada link blog mamat ni tak?
Tanpa Nama berkata...
ascal ke rascal nama bapak dia?
Tanpa Nama berkata...
PAS Durjana,
menghapus jawatan ulama mulia,akan cemburu yang bergelar pendita,
hati PAS busuk seperti celaka,
dengki tak habis nak merampas takhta,
selama ini ulama yang menjaga,
indah menawan sebutir permata,
tempat maki merata-rata.

PAS Durjana,
membuat rancangan memberi bahana,
kepada semua bergelar ulama wibawa,
anasir anuar ibrahim dihalusi, direka dan dicipta,
untuk masuk ke dalam politik kotor di Malaysia,
agar dapat mengguling ketua,
yang arif dialah ulama panggil tok guru tapi bukan moshe nik aziz.

PAS Durjana,
ulama tiada memusuhi akan sesiapa,
namun mengapa PAS Durjana,
di tempat mendidik anak bangsa?

PAS Durjana,
perangai kalian tiada ubah seperti Ravana,
dalam epik Mahabhrata,
hakikatnya kalian pandai tiada ke mana,
kerna dahulu di sekolah aliran PENDIDIKAN MORAL!

PAS Durjana,
apa yang ulama perlu lebih pelaksanana,
kelak di mana ulama mencari hala?
habis sudah dirampas semua,
jawatan yang tinggal hanyalah sampah yang tak guna.

PAS Durjana,
berbelah setia tiada
kami ulama kepada kepada tanah air negara,
hanya menyampah getik hanya senya pada,
PAS Durjana.

PAS Durjana,
kami ulama ramai tiada terkata,
lebih besar dari tentera anwar,
menunggu tiba cukupnya masa,
tatkala di hari dipalu rebana,
angan sampai kapur berubah keris tembaga,
kelak kalian susah sengsara.

PAS Durjana,
ikutkan hati mahu sahaja aku berdoa,
agar kalian mati dalam hina,
kerana habis semua periuk belanga,
ditendang, dipecah porak peranda,
tunggak terbalik kerna angkara,
kau oranglah PAS Durjana.
Namun aku seorang sarjana,
hatiku tidak seperti ular sawa,
hanya mampu ku berdoa,
kalian mendapat pedoman Maha Perdana,
agar hati cerah seperti pelita.

Sekian sudah pejuang hamas berbicara,
andai terasa ampun dipinta,
hanya sekadar lontaran suara,
yang tersimpan sekian lama.

PAS=PARTI AJATAN SESAT...

pejuang hamas...
Tanpa Nama berkata...
Terbaek dari pejuang hamas.
Tanpa Nama berkata...
Sedih la orang kampung aku ni....
dan lagi best sama-sama kat itm dulu

Mat Noor Aku Tau Apa Ko Buat Kat Satu Jam Dalam Bilik Air Perindu 3 dulu!!!!!!!!!

Jangan sampai aku bukak cerita!!!!!!!!
Tanpa Nama berkata...
PTD TU APA?
Panglima Perang berkata...
Cikgu Matnok ni macam jenis tak betul sket. korang taip la kat google, banyak benda dia expose pasal diri dia...hahaha..dia ni kirenya macam gila GLEM la...gila Glamour....kat youtube pon banyak video2 dia..hahaha..ini ke nak jadi PEGAWAI TADBIR DIPLOMATIK?? setau aku susah nak jadi PTD ni...aku pon nak try jadi PTD la pas ni...tak payah aku menulis blog lagi ..hahahha memalukan guru2..ish2
Tanpa Nama berkata...
Cikgu Mat Nor ni Mamak Pedukang, ikan pedukang ni orang tak makan sebab makan taik...dia ini mesti kategori cikgu yang pilih jadi cikgu sebab tak dapat kerja lain...naik risau ibu bapa bila ada cikgu macam ni...cikgu2 macam ni lah yang sebenarnya merosakkan sekolah...menyebabkan ibu bapa terpaksa hantar anak pergi tuisyen luar sebab cikgu2 macam 'mamak pedukang' ni makan gaji buta...yang tau cuma maki hamun orang...Pasal ada lambang PAS ni aku tak mau komen lah...cuma aku ingat ustaz pernah sebut..."ada orang agamanya baik tetapi akhlaknya buruk..." dan contoh paling baik ialah Cikgu Mat Nor ni lah.Bila nak mampuih esok, aku nasihatkan hang pesan dekat bini supaya minta maaf pada semua PTD yang hang dok busuk hati, hasad dengki, prasangka buruk,busuk macam bangkai....berhenti saja dari jadi cikgu...krana bukan semua cikgu buruk akhlak macam hang si Cikgu Mat Nor...!

No comments: