Search This Blog

Sunday, September 4, 2011

ALI BABA NAK KE PUTRAJAYA 8

Sampai sahaja di sebelah Lizah, Ali Baba terus menyondol pinggul Lizah. Bergoyang-goyang pinggul nyonya tua tu. Makin bergoyang Ali Baba makin geram. Makin disondol oleh Ali Baba. Makin lama Lizah rasa makin lemas. Ali Baba terus memanggil Dambiga dan Lacuridar. Disondolnya pinggul Dambiga yang hitam berkilat dan pinggul Lacuridar yang makin melebar. Lizah, Dambiga dan Lacuridar lemas. Ali Baba makin ganas. Ditariknya ekor Lizah, dirangkulnya pinggang Dambiga dan tangannya ganas meramas kepala Lacuridar.

Monyet melompat-lompat seronok sendiri melihat aksi Ali Baba dan ketiga-tiga betina tersebut. Makin seronok monyet makin kuat melompat. Monyet tengah makin lama makin dekat dengan Dambiga. Bila Ali Baba menyondol Lacuridar, Monyet tengah sondol Dambiga. Dua ekor monyet lagi menyondol Lizah. makin lama adegan sondol-menyondol jadi semakin tidak terkawal. Lacuridar tersandar kepenatan. Habis bulu-bulunya kusut masai. Bila adegan tamat Ali Baba terus berlalu. Ali Baba terus berjumpa Zamin.

"Apa aktiviti selepas ini?" Tanya Ali Baba
"Ceramah agama di Sela-ngok." Jawab Zamin ringkas

Ali Baba suka ke Sela-ngok. Di Sela-ngok Ali Baba dah lantik beberapa betina murah jadi pemimpin. Ali Baba dan lantik Elibetkong sebagai pemimpin kanan yang menjaga hal-ehwal bendar-bandar. Elitkong dulunya seorang perempuan simpanan tauke balak. Tauke balak yang menyimpan Elitkong pulak dah tua. Dah 74 tahun. Masa tu umur Elitkong baru 19 tahun. Elitkong jarang disondol. Setahun hanya dua-tiga kali. Kekontangan Elitkong. Tapi dari segi RM Elitkong mewah. Dengan RM tauke tua Elitkong kumpul penyokong. Lama-lama Elitkong berpeluang rapat dengan Ali Baba. Sejak itu Elitkong dan Ali Baba ibarat penagih dan dadah. Dua benda jijik yang amat sukar dipisahkan.

Sampai sahaja di Sela-ngok orang ramai dah berkumpul. Adalah dalam 60 orang. Ali Baba suruh letak cermin di setiap penjuru padang. Zamin hanya ikut perintah Ali Baba. Bila semua cermin dipasang nampak macam 100 ribu orang ada di padang. Ali Baba senyum. Ali Baba rasa dia masih popular.

Ali Baba naik ke atas pentas. Pegang mikrofon. Tarik nafas. Ali Baba mulakan ceramahnya.

"Alhamdullah..marilah kita panjatkan doa kehadratNya. Kerana dengan izinnya kita dapat berkumpul di sini. Tanpa izinNya mustahil kita boleh meneruskan ceramah ini. Tuan-tuan ini menunjukkan perjuangan kita diredhaiNya." Ucap Ali Baba. Orang ramai bertepuk tangan. Betul tu fikir mereka. Ali Baba anugerahNya kepada kita. Ali Baba pejuang sebenar. Kuat agama dan pandai baca ayat-ayatNya.

"Zaman ini kita susah...minyak dua hari sekali naik harga. Gaji kecil dok macam tu jugak. Baju mahal....yang murah hanyalah betina...uppsss...." Ali Baba berseloroh. Semua sibodoh yang menonton ketawa terbahak-bahak...

Bersambung.....

No comments: