Search This Blog

Wednesday, July 24, 2013

MEDIA DAN PILIHANRAYA 2013 - 8


  1. Media hari ini lebih bersifat cerita berbanding berita. Malah ada parti politik yang menjalankan kempen memboikot media.
  2. Boikot media sebenarnya adalah kempen yang paling tidak bertanggungjawab. Dengan kaedah ini parti politik tersebut lebih mudah untuk membohongi rakyat. 
  3. Ini adalah kerana, rakyat akan dihalang dipada mendapatkan fakta yang paling tepat. Rakyat memerlukan sekurang-kurangnya 5 sumber berita untuk mendapatkan fakta yang benar. Sebagai ganti, pentas ceramah politik akan terus menjadi medan untuk memberikan fakta yang salah dan bersifat emosional kepada rakyat.
  4. Apabila rakyat tidak membaca maka budaya ilmu menjadi rosak binasa. Kebergantungan untuk mendapatkan fakta hanya berlaku di arena ceramah politik. Maka, penceramah selain mengemis wang rakyat, akan terus membohongi rakyat dengan cerita fitnah.
  5. Kerana itu kita dapati kempen pembankangg menjadi sendat dan padat dengan penonton. Emosi menghapus segala fakta.
  6. Dalam PRK Kuala Besut kita sendiri boleh melihat bagaimana nikajis mengatakan orang UMNO tidak bersembahyang. Menyebarkan bantuan wang palsu yang kononnya dari BN. Calon BN orang luar dan sebagainya.
  7. Ini semua hanya alasan kerana PAS gagal membina walaupun sebuah masjid di Kelantan. Maka, alasan nikajis, kalau buat masjid tetapi tidak sembahyang, maka lebih baik tak perlu buat masjid.
  8. Pendengar pula tidak membaca media utama negara. Maka semuanya terus bertakbir untuk orang yang menghina Islam yang lain. 
  9. Malah saya juga percaya penyokong nikajis percaya dengar ceramah dan bertakbir boleh masuk syurga. 
  10. Pada golongan seperti ini mudah sahaja, akibat tidak membaca berita di media, apa sahaja yang menjanjikan syurga, pasti akan mereka percaya. MAKA TERUSKAN MEMBACA BLOG INI...ANDA AKAN MENDAPAT SYURGA........PERCAYA!!!!!

No comments: