Search This Blog

Tuesday, July 16, 2013

MEDIA DAN PILIHANRAYA UMUM 2013 - 5


  1. Bila bercakap soal media, ramai ahli politik dan penganalisa politik terikat dengan media konvensional. Sebenarnya, media baru sangat berkuasa pada hari ini.
  2. Sama juga dengan tempoh masa. Ahli politik dan penganalisa politik sering bercakap atas tempoh masa sebelum dan semasa PRU berlangsung.
  3. Tanpa kita sedar sebenarnya tempoh selepas PRU adalah tempoh sebelum untuk PRU berikutnya.
  4. Sebagai contoh, penggunaan media baru selepas PRU13 adalah kempen percuma untuk PRU14. Pembangkang nampak akan ruang dan peluang ini. 
  5. Kerana itu kita lihat para penyokong pembangkang terus membuat provokasi. Setiap hari pasti ada provokasi daripada penyokong pembangkang di media baru.
  6. Pemimpin pembangkang pula melakukan provokasi di Parlimen. Isu mungkin amat remah. Seorang penyokong DAP mati dalam lokap, pemimpin muslimat PAS melalak dalam Parlimen. Pembaca boleh lihat di Parlimen on-line. 24 jam tanpa digunting.
  7. Penyokong pembangkang pula akan melakukan pelbagai provokasi. Peringkat provokasi akan berubah-ubah. Semakin lama semakin menjadi gila babi. Sama dengan makanan kegemaran mereka.
  8. Di peringkat awak provokasi, penyokong pembangkang akan menyerang SPR kononnya PRU tidak adil dan sebagainya.
  9. Kemudian akan menyerang Melayu dan UMNO kononnya rasuah dan sebagainya. Peliknya MCA, MIC dan bukan parti Melayu tidak diserang.
  10. Ketika ini penyokong pembangkang menghina dan terus menghina Islam dan pemimpim Islam. Peliknya agama lain tidak pula dihina. Semua ini seperti satu storyboard yang ditulis oleh seseorang. Dan Melayu pembangkang terus tidak perasan! ADIOSSSSS
Esok : Siapa dalang penghinaan...Islam atau LGBT

No comments: