Search This Blog

Tuesday, July 16, 2013

MEDIA DAN PILIHANRAYA UMUM 2013 - 4


  1. Mudah sahaja untuk kita melihat keberkesanan dan kebaikkan sesebuah parti politik. Kita boleh nampak niat sebenar parti itu melalui tindak tanduk dan perangai melampau penyokong mereka.
  2. Selepas PRU 13, kesan yang paling ketara adalah keberanian Cina mengutuk Islam dan Kerajaan. Kebetulan pula, Cina hampir 100% penyokong DAP.
  3. Berbuka dengan sup tulang babi, menghina peribadi Nabi S.A.W, dan pelbagai penghinaan ke atas Islam dilakukan oleh golongan ini.
  4. Mereka berani menghina kerana mereka merasa mereka berkuasa. Mereka telah percaya Melayu lemah. Melayu hanya ada UMNO. Sedangkan dalam DAP ada dua lagi Melayu, PAS dan PKR.
  5. PAS masih memperjuangkan Kugan yang mati dalam lokap. Dalam masa Islam dihina, ulamak PAS masih berjuang tentang kamatian Kugan. Ulamak ini tidak percaya ajal maut tidak pernah tercepat atau terlewat. Hanya ulamak UMNO yang percaya.
  6. PKR pula tidak pernah membela Islam. Malah PKR tidak pernah membela mana-mana agama. Ke surau PKR akan berbaju Melayu dan ketayap. Ke kuil akan pakai sari dan baju kuning. Itu PKR, agama bukan agenda utama.
  7. Maka, DAP kembali memainkan peranan sama seperti apa yang dilakukan dalam PRU 3 tahun 1969. Malah kali ini mereka semakin yakin kerana dua golongan Melayu bongok menyokong mereka. satu golongan pula mendakwa pejuang Islam yang mampu membawa pengikut ke syurga.
  8. Kemudian, perhatian dialihkan kepada penguatkuasaan yang lemah. SKMM adalah mangsa pertama. SKMM menyalahkan Jabatan Peguan Negara (AGN). AGN menyalah polis. Polis menyalahkan SKMM. Maka, DAP dilupakan sebagai entiti yang paling bersalah.
  9. Agensi kerajaan haru mengikut prosedur. Seorang pembunuh ditahan, dilokap, dan mati dalam lokap. DAP, PAS, dan PKR akan menyalahkan seluruh jabatan kerajaan. Kalau mengikut prosedur, seorangkan tidak akan ditahan.
  10. Atas semua kelemahan ini, DAP mengambil semua kesempatan untuk mengujudkan Cina Spring dengan menggunakan Melayu Stupid Spring. Melayu stupid spring pula disokong oleh ulamak tolol tahap barua. ADIOSSSSS

No comments: