Search This Blog

Tuesday, November 22, 2011

BERSABAR....MANA BATASAN KITA?

  1. Ketika saya menghentam mat-mat indon dan samakan golongan tidak bertamadun ini dengan orang utan, ada pembaca yang naik angin. Pembaca berkenaan mengemukakan komen yang bunyinya begitu klise. Bersabar.....nanti Allah akan memberi balasan.
  2. Sebenarnya orang kita memang telah lama bersabar dengan karenah mat-mat dan minah-minah indon ni. Malah kerana kita terlalu bersabar, kita nampak macam bodoh.
  3. Berapa ramai indon yang bikin onar di negara kita. Merompak, merogol, melakukan hubungan sex dengan budah 13 dan 14 tahun, malah ada yang 12 tahun. Mencuri getah beku, sawit orang felda. Datang cara haram dan buat kerja haram. Kita hanya sabar....bodohkan.
  4. Berapa banyak rumah tangga yang runtuh sebab minah indon jual daging mentah kat jantan-jantan kita. Kebanyakkannya orang tua, dapat daging mentah yang muda...indon pun indon lah. Lepas kena kikis, papa kedana mamat tu. Minah indon pegi mengangkang kat jantan lain pulak. Kita bersabar lagi.....bodohkan.
  5. Berapa banyak orang gaji yang pancung majikan sendiri. Kita layan dia macam sedara, dia layan kita macam musuh. Lalai sikit dia belah, angkut sekali barang-barang kemas majikan. Kita bersabar dan terus bersabar....bodoh dan terus bodohkan.
  6. Masa penyanyi indon datang kita layan macam raja. Bagi promosi besar-besaran sekalipun band/penyanyi yang datang tu hanya bawa lagu setaraf jamban. Bila penyanyi kita pegi sana, indon layan macam binatang. Kita nak bersabar lagi ke....takkan nak terus jadi bodoh kot!!!!
  7. Pelawak indon macam bawel (binatang sewel) dan saehu (sekor orang hutan) yang buat lawak macam tempe basi pun kita tepuk tangan. Siap undi bersungguh-sungguh. Punyala puja bagai nak gila. Bila kita menang emas sahaja, terus nak doping. Kalau anda nak bersabar.....fikirkanlah. Bila kita berfikir, kita tidak akan menjadi bodoh.
  8. Saya nak katakan, kita jangan bersabar lagi. Kita boikot semua indon yang datang sini. Apa nak risau...melambak lagi pendatang ada di Malaysia...ada Vietnam, Myanmar, Bangladesh, Nepal, negara yang hujung nama tan,tan,tan.....ambil saja diaorang. Kita singkirkan indon dari bumi kaya raya ini.
  9. Kita jangan lagi jadi penyabar yang bodoh. Makin kita bersabar, makin kita nampak bodoh. Kita sudah bijak. Kita hanya bersabar bila diuji Allah, bukan bila dimainkan oleh orang utan yang tidak bertamadun ini.
  10. BERSABAR ADA BATASANNYA. JANGAN KERANA BERSABAR, KITA JADI BODOH SEUMUR HIDUP. BILA MARUAH TERCALAR, SABAR MENJADI PILIHAN TERAKHIR. ADIOS....

No comments: