Search This Blog

Monday, November 21, 2011

EMAS BOLASEPAK - KEBANGGAAN NEGARA


  1. Malam tadi 23 juta rakyat Malaysia bersorak gembira atas kejayaan kita menuai emas bolasepak Sukan SEA dua tahun berturut-turut. Malah kedua-dua emas itu dituai di bumi orang. Tahniah Kontigen Malaysia.

  2. Kemenangan ini menjadi lebih bermakna kerana pasukan kita bukan sahaja menentang pemain bolasepak indon, malah 100,000 orang utan dan beratus-ratus petugas indon yang tiada bezanya dengan orang utan.

  3. Fikirkanlah, sebaik sahaja Badrol menjaringkan gol kemenangan, petugas indon terus menyenaraikan beberapa pemain untuk tujuan doping. Kita sendiri nampak bagaimana Ong Kim Swee marah dengan tindakan tersebut. Indon tetap indon. Tak boleh menang bertarung, nak menang cara kotor. Itulah lama sangat jadi mat kontrek, dah lama bergelumang dengan kekotoran.

  4. Ketika Lagu Negaraku berkumandang, kita lihat bukan sahaja penonton duduk melepak, malah petugas sukan indon juga duduk melepak. Tidak ada rasa sekelumit rasa hormat indon ni kepada Malaysia. Pembaca semua tak marah ke??????

  5. Saya tertarik dengan ulasan Timbalan Menteri Belia dan Sukan. Beliau mendakwa ada agenda buruk pembangkang Malaysia yang memburukkan nama Malaysia di Indonesia. Antaranya dengan menggembar-gemburkan layanan buruk Malaysia kepada pendatang indon.

  6. Saya tertanya-tanya, apakah tujuan sebenar pembangkang yang sebegini? Apakah undi pembangkang akan bertambah apabila rakyat indon membeci rakyat Malaysia? Apakah indon akan mengundi dalam pilihanraya akan datang? Apa untung pembangkang, jika berlaku krisis antara Malaysia-Indonesia?

  7. Mungkin, pembangkang ini berpegang pada prinsip 'Menang jadi arang, kalah jadi abu'. Mereka cuba rosakkan ekonomi negara. Cuba rosakkan hubungan baik nusantara. Cuba lakukan segalanya asalkan BN kalah biarpun mereka tidak tahu memerintah.

  8. Saya menyeru seluruh rakyat Malaysia yang patriotik, yang sayangkan Malaysia, yang sama-sama menyumbang untuk membangunkan tanah ini, yang mahu lihat negara kita terus bangun......kita tolak pembangkan yang sebegini. Kita tolak secara total.

  9. Saya menyeru kerajaan supaya mengambil tindakan tegas kepada pemimpin pembangkang seperti ini. Kalau perlu tangkap...kita tangkap. Malah kalau perlu dihapuskan....kita hapuskan. Menghapuskan seorang pengkhianat sebenarnya lebih mulia dari melanggar seekor kucing di jalanraya.

  10. Saya juga menyeru semua agensi yang berkaitan agar menggunakan semua sumber yang ada untuk menghapuskan semua agenda jahat ini. Gunakan semua punca kuasa yang ada. SESUNGGUHNYA ORANG YANG WARAS TIDAK AKAN MEMBUAT ONAR DI NEGARA SENDIRI.

No comments: