Search This Blog

Monday, June 29, 2015

POLYTIKUS BERKOPIAH USANG 8

“Hali ini wa tak mau ektela. Lu sulu semua ektela balik. Kasi solang 30 cukup.” Arah Lim King Day Jr. Hari ini dia gantikan ayahnya mengarah babak seterusnya.

 Ayahnya berjumpa Master di Sungai Buluh. Master selalunya bertapa di gua batu sungai buluh untuk memulihkan tenaga songsang dan fikiran songsangnya. Kadang-kadang master mohon bantuan Azazil dari gua batu sungai buluh.

“Chin, lu jadi Dr Zain. Tuan Gulu maa. Khoo lu jadi anak tuan gulu. Lu olang angkat itu skrip. Kasi baca. Kasi faham.” Arah Jr.

“Mat, Jusuh, Lebai..lu masuk dalam 10 minit kemudian.” Arahnya lagi.
“Laling ini sin lu jadi Mat punya skandal maa. Lu nanti datang sama Lim Pak Moi.” Mengarah dan terus mengarah Jr hari ini.

“Pak Moi, lu ingak aa lu punya kalekter. Alatis yang jadi ustazah maa.” Pesan Jr kepada Lim Pak Moi.

“Ini hali haa, wa mau lu olang ksi selatus sepuluh persen maa. Wa mau itu tuan gulu mati dengan ini sin. Hulud-hulud-hulud. Wa sulah mosan maa.” Rungut Jr.

Chin disolekkan supaya Nampak sangat sama dengan tuan guru. Chin dipakaikan jubah putih. Sarban diikat dengan begitu kukuh. Chin juga dipakaikan cermin mata. 

Chin tahu hari ini tuan gulu akan dibodohkan oleh Mohd Sabar, Mat Jusuh dan Lebai Othman.

Khoo pula dijadikan ustaz muda yang berdarah panas. Chin pakai jubah dengan jeans hitam. Kopiah Khoo tidak sibalut serban.

 Khoo tahu hari ini dia akan jadi anak yang patuh pada tuan guru. Dia tahu kalau perlu dia bunuh Mohd Sabar, dia akan bunuh. Skrip sudah begitu. Semua perlu patuh pada skrip.
“Lampu ledi. Kamela ledi. Sound ledi.” Jerit Jr.

“Sin 15, take wan.” Jr juga yang jeritkan sambal berlari dengan papan itu.
“Eksen.” Jr lagi yang menjerit.


Bersambung……

No comments: