Search This Blog

Wednesday, July 8, 2015

POLYTIKUS BERKOPIAH USANG 14

Siri-siri terakhir telenovela Lim King Day semakin tidak popular. Lim King Day sedar penontonnya adalah Melayu. Lim King day tahu, Melayu suka perempuan cantik. Dan perempuan itu mesti Melayu. Mesti bertudung. Mesti nampak alim.


Lim King Day faham Melayu. Pakai tudung terus jadi alim. Pergi surau terus jadi Ustaz. Sokong PASTI terus masuk syurga. Sokong kerajaan terus masuk neraka. Tuan Guru selalu ulang cakap tersebut kepada Lim King Day.

Lim King Day buat uji bakat. Ramai yang datang. Ada Rana, Rini dan beratus perempuan Melayu. Sebahagian besarnya bertudung. Lim King Day lihat satu persatu. Lihat dengan amat teliti. Raut wajah dinilai. Cara berjalan dinilai. Cara bercakap dinilai. Sebab kedatangan di nilai.

Lim King Day sudah nampak calon pertama. Tidak bertudung. Mukanya ada campuran Melayu dan Cina. Bentuk badan cantik. Rambut ikal dan diperangkan sedikit. Cara berjalan dan bercakap nampak sangat manja.

"Belapa lu mau wang kalau wa pilih U dalam ini scene?" Tanya Lim King Day secara terus terang.
"Satu juta!" Jawab Rini. Hampir terduduk Lim King Day mendengar jawapan tersebut.
"Satu juta kaa...apa wa dapat?" Duga Lim King Day.
"Apa lu mau?" Balas Rini.

Lim King Day senyum. Satu juta bukan masalah besar. Banyak negara Yahudi bersama dia. Pada Lim King Day, satu panggilan telefon ke negera Yahudi, dia pasti akan dapat puluhan juta. Janji dia perlu jahanamkan negara Islam.

Kemudian Lim King Day cari pula seorang pelakon yang bertudung. Dia nampak. Mukanya memang seorang Melayu jati. Pakaiannya juga Melayu. Tidak seperti sesetengah Melayu yang berpakaian ketat hingga jelas lihat benjolan buah dada dan kemaluannya tetapi masih bertudung. Lim King Day yakin, pelakon ini akan membuatkan filemnya kembali meraih untung.

"Lu mau berapa pulak?" Tanya Lim King Day tanpa berselindung.
"Satu juta..tak kurang, tak lebih." Jawab Lorna tanpa berselindung.
"Done." Balas Lim King Day.
"Esok malam kita punya sin..sain kontelak..lepas itu lakon." Arah Lim King Day.

Bersambung.....


No comments: